ریمپ برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی
برلیانس H330 یک سدان شهری از خودرو سازی چینی برلیانس می باشد. این خودرو محصول مشترک سایپا و برلیانس ( شریک تجاری BMW) است، به همین دلیل در طراحی خودوری برلیانس از طراحی خودروی بی ام و الهام گرفته شده است. H330 یک سدان شهری با موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم موتور ۱۴۹۸ می باشد. قدرت خروجی این موتور برابر با ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور می باشد که برای یک سدان شهری مناسب ولی بطور کلی نسبتا ضعیف می باشد.
حداکثر سرعت خودروی برلیانس H330 در نوع گیربکس اتوماتیک برابر با ۱۷۰ کیلومتر می باشد. همچنین مصرف سوخت این خودرو برابر با ۶٫۴ لیتر در نوع دستی و در نوع خودرکار برابر با ۶٫۷ لیتر می باشد. امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو در نوع گیربکس اتومات به شرح ذیل می باشد: ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS , EBD، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان ،تهویه مطبوع اتواتیک ،سانروف،صندلی برقی راننده،سنسور پارک دنده عقب ،بسته شدن پجره بوسیله ریموت،دکمه استارت،سیستم صورت حرفه ای با ۶ بلند گو.
خودروی برلیانس H330 با توجه به حجم کم موتور خودرویی مناسب جهت تردد در سطح شهر می باشد ولی این خودرو برای جاده های برون شهری و بخصوص کوهستانی کمی ضعیف می باشد. که با ریمپ ایسیو می توان شتاب گیری و کشش خودرو را در سربالایی ها بهتر کرد طراحی این خودرو در این سطح زیبا و مهیج می باشد ولی کیفیت متریال بکار رفته در داخل و خارج این خودرو مانند همتایان چینی خود دارای کیفیت نسبتا پایین می باشد. خودروی برلیانس H330 برای مصرف کنندگان ایرانی گزینه مناسبی به نظر می رسد زیرا خودرویی با گیربکس اتوماتیک و امکانات کامل با این رنج قیمت در بازار کشور موجود نمی باشد.
برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی در بازار عرضه شده اند.
خودرو برلیانس با تمامی نقاط قوت خود دارای ضعف هایی نیز در قسمت موتور و گیربکس است که از جمله این موارد می توان به :
۱- تاخیر پدال گاز در حرکت اولیه
۲- عدم کشش و شتاب در شیب
۳- عدم معکوس به موقع در زمان نیاز
۴- صدای ناک و احتراق پیش رس
۵- عدم سازگاری با بنزین یورو۲
نکته مهم این است که در ایران %۹۹ از جایگاه های سوخت فاقد بنزین با استاندارد یورو ۴ هستند. و زمانی که شما موتور یورو۴ را با بنزین یورو ۲ تغذیه میکنید باعث مشکلات بالا می شود.
با انجام آزمایش های متعدد با همکاری شرکت هیوندایی پاورتک، موتور وگیربکس جدید با شرایط جاده ها و آب و هوای کشور کالیبره شده و تمام آزمایش های فنی و کیفی شرکت بازرسی و استاندارد را نیز با موفقیت گذرانده است. موتور ۱۶۵۰ سی سی جدید علاوه بر افزایش گشتاور و قدرت، نسبت به نمونه های مشابه دارای مصرف سوخت کمتری بوده و منطبق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵ است.
با تغییر موتور، توان آن از ۱۰۳ اسب بخار به ۱۱۴ اسب بخار افزایش یافته است و با تغییر ضرایب دنده به میزان ۱۵درصد شتاب خودرو همچنین قابلیت خودرو برای مسیرهای شیب دار بهبود زیادی داشته است
تیونینگ با برلیانس با موتورهای ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ سی سی برای تمامی مدل ها ، مشکلات بالا را به طور کامل رفع نموده و با ضمانت دو ساله مکتوب به مشتریان عزیز تحویل میدهد.
تاثیر ناک یا صدای پیستون روی موتور برلیانس
پدیده ناک یا صدای پیستون منجر به ایجاد صدای چق چق در موتور می شود که می تواند عمر موتور را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد ، این پدیده همچنین باعث افت توان و افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد. ناک به خصوص در زمان حرکت خودرو در حالت سرگاز یا کولر گرفتن در سربالایی ها رخ می دهد. راه حل این مشکل استفاده از بنزین سوپر یا مکمل بنزین است که هزینه زیادی دارد. ما با ریمپ ایسیو در دو مدل ۱۵۰۰ و ۱۶۵۰ کالیبراسیون جداول را با استاندارد یورو ۲ و اکتان ۸۴ سازگار می کنیم که باعث می شود ناک موتور با ریمپ به طور کامل برطرف شود.
کاهش مصرف سوخت
وزن اتاق بالا ، گیربکس با ضرایب دنده بلند و عدم سازگاری بنزین از عواملی هستند که باعث می شوند مصرف بنزین برلیانس بالا باشد. افزایش مصرف سوخت در رانندگی شهری بیشتر هم می شود. با ریمپ ecu برلیانس می توانید مصرف سوخت شهری را تا حد زیادی کاهش دهید. حتما برایتان سوال است که چطور با ریمپ مصرف سوخت برلیانس کاهش پیدا میکند؟ در جواب باید بگوییم که نکته مهم عدم سازگاری با بنزین است، وقتی موتور و برنامه ecu با بنزین در جایگاه سازگار باشn نسبت سوخت و هوا AFR در حالت ایده آل قرار گرفته و مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا می کند.
کپ اولیه و ضعف در حرکت اولیه
بیشترین میزان تولید آلایندگی در زمان شتاب گیری خودرو است که برای کاهش آلایندگی ، کمپانی ها با استفاده از دریچه گاز برقی ، باز شدن دریچه گاز را محدود می کنند.وقتی شما پدال گاز را ۵۰ درصد فشار می دهید دریچه گاز ۵۰ درصد باز نمی شود ، ایسیو باز شدن دریچه گاز را کنترل می کند تا میزان آلایندگی خودرو بالا نرود ، این محدودیت همچنین باعث ضعف اولیه خودرو می شود. نکته قابل توجه این که گیربکس اتوماتیک ذاتا کند است و وزن خودرو برلیانس هم بالا که در نهاتیت باعث کندی در حرکت اولیه می شود.
با ریمپ برلیانس در تیونینگ طاهری باز شدن پدال گاز با دریچه گاز خطی خواهد شد و عملکرد پدال گاز شبیه دریچه گاز سیمی می شود. به زبان ساده تر بعد از ریمپ برلیانس نفس خودرو بازتر می شود.
چگونه همزمان با کاهش مصرف ، قدرت موتور افزایش می یابد؟
وقتی بعد از ریمپ برلیانس برنامه ایسیو با موتور و بنزین سازگار می شود مصرف سوخت کاهش می یابد و ما در جداول سوخت می توانیم در دورهای بالا (۳۵۰۰ به بالا ) و در شتاب گیری و تخته گاز نسب سوخت به هوا را در حالت حداکثر قدرت قرار دهیم که همین باعث افزایش توان و شتاب برلیانس می شود. در ایسیو برای کارکرد موتور در شرایط مختلف جداول جداگانه وجود دارد ، بطور مثال زمانی که خودرو در حالت شتاب گیری است و پدال گاز تا انتها فشار داده شده ، ایسیو در حالت acceleration enrichment قرار می گیرد و سوخت اضافه برای بهبود شتاب وارد چرخه می شود و زمانیکه خودرو در حالت سرگاز و سرعت ثابت حرکت می کند ، ecu در حالت مد کروز و سرعت ثابت قرار می گیرد و از جداولی که برای حداقل سوخت تعریف شده استفاده می کند.
یعنی وقتی در شهر و اتوبان یا اوقاتی که از سرگاز استفاده می کنید مصرف سوخت کاهش میابد و در زمانیکه نیاز به شتاب و قدرت در سراشیبی ها دارید از جداول بهینه شده حداکثر قدرت استفاده میکنید.
خطای سنسور اکسیژن و فرسودگی کاتالیست
وقتی مشتریان برای ریمپ به ک تیونینگ طاهری مراجعه می کنند ، قبل از انجام ریمپ ، موتور خودرو کاملا بررسی و عیب یابی می شود و اگر خودرو مشکلی داشته باشد به مشتری گزارش داده خواهد شد. در بیشتر موارد بعد از زدن دیاگ ، خطای عدم احتراق و خطای سنسور اکسیژن دوم ( پایین آمدن عملکرد کاتالیست ) مشاهده می شود که در برلیانس بسیار رایج هستند.
خطای سنسور اکسیژن دوم به دو علت رخ میدهد:
۱- خرابی خود سنسور اکسیژن دوم
۲_ فرسودگی کاتالیست
۳_حذف کاتالیست توسط مشتری
وظیفه سنسور اکسیژن دوم بررسی کارکرد و صحت عملکرد کاتالیست است به زبان ساده تر سنسور اکسیژن اول یا بالا نسبت سوخت به هوا AFR را به ایسیو گزارش میدهد و سنسور اکسیژن دوم یا سنسور پایین وظیفه تست سلامت کاتالیست خودرو و آلایندگی را انجام می دهد.
خالی کردن کاتالیست برلیانس
بسیاری از مشتریان وقتی به تیونینگ طاهری مراجعه می کنند متوجه می شویم که برای رساندن قدرت موتور خودرو به حداکثر ، کاتالیست را حذف و خالی کرده اند که بعد از انجام آن چراغ چک روشن می شود و تا زمانیکه مجددا کاتالیست نصب نشود روشن خواهد ماند. در برخی موارد هم به دلیل تمام شدن عمر کاتالیست خودرو چراغ چک روشن می شود و فرد مجبور است برای نصب کاتالیست هزینه زیادی پرداخت کند. ما در تیونینگ طاهری با بازنگری جداول مربوط به سنسور اکسیژن دوم میتوانیم خطای مربوط به این سنسور را به صورت کاملا نرم افزاری از ایسیو حذف کنیم تا دیگر مشکل سنسور اکسیژن دوم و کاتالیست نداشته باشید.